Bindvävsknuta

Idag har jag opererat bort en bindvävsknuta i bröstet. Skulle vara på UMAS 7.10 och vara sövd senast 7.30. Jag tvivlade på att jag skulle hinna det, men jo minsann 7.30 låg jag i op salen och var på väg att somna.

På väg till uppvakningssalen så frågade jag tydligen 4 gg om knutan var stor haha Jag var rent väck.

Jag blev pigg fort efter narkosen, väntade bara på att läkaren skulle bli klar med sin operation så att jag kunde bli hemskickad. 11 kom jag därifrån och åkte hem till Maxim, Maja och Ivo där Amelija och Koko hade varit under tiden. De bor precis vid sjukhuset så Koko hämtade upp mig istället för att jag skulle gå, vilket var onödigt.

Min smärta låg som högst på 3 av en 10-gradig skala, sen från ingenstans så kändes det knappt alls. Jag mår bra, är självklart öm, men ingen smärta ännu. Har fått utskrivet Ipren och Ibumetin som ska tas när jag lägger mig ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0