Inte igen...

Ahh jag mår så illa och klöks. Känner mig som jag har mat upp i halsen och illamåendet känns nästan som i början, hoppas inte det är nystart på kräkningar och illamående. Några bra veckor kan jag gott få ha...

I onsdags när jag var på kvinnokliniken så hade jag tid 14.00 när klockan var 14.25 frågade jag vid en av expeditionerna om jag satt på rätt ställe eller om jag skulle fråga vid andra expeditionen. Då frågade de om jag hade en tid och eftersom jag hade det så skulle jag bara sitta ner och vänta. Klockan tickade och klockan blev 15.15 och då gick jag bort till andra expeditionen och frågade, då undrade hon om jag varit där 14.00 och jag hade suttit där sen 13.50. Hon bad om ursäkt och sa att de missat att ropa upp mig...
Hon visade in mig i ett av undersökningrummen och satte på såna plattor på magen som skulle lyssna på bebisens hjärtljud och sen fick jag en knapp jag skulle trycka på när jag kände att bebisen rörde sig. När jag legat där i ca 20-30min så kom det in en läkare som tryckte och kände på magen. Men han sa att livmodern inte var retlig och i vanliga fall om man föder tidigt så brukar det vara inom 2 dagar från det att man fått förvärkar/sammandragningar. Men om jag kommer in efter måndag så kommer de inte stoppa det, för då har jag gått 34 hela veckor. Det kan vara stressrelaterat och om dte fortsätter ska jag prata med min barnmorska och då kan det bli prat om sjukskrivning fram till vecka 37. Efter vecka 37 räknas man som fullgången och "det gör inget" att man föder... Men han sa till mig att ta det lugnt och det har jag gjort.



Idag var jag hos barnmorskan, det var egentligen först föräldrakurs 8.30-10.30 och sen barnmorskebesök 11.00. Men de ringde imorse och sa att min barnmorska var sjuk och att föräldrakursen var inställd och eftersom jag hade besök med henne efter fick jag gå till en annan barnmorska. Hon hade en barnmorskestudent som lyssnade på hjärtljuden och de lät bra, bebisen har flyttat sig och ligger nu med ryggen på högra sidan, på ultraljudet i fredags var ryggen på vänstra sidan. Sen mätte de magen och den hade samma mått som för 2 veckor sen... Men hon sa att det kan bero på att de mäter olika, ska till min egen barnmorska om 1,5 veckor så då får vi se hur måtten ser ut, annars får jag kanske gå på ytterligare ett ultarljud innan vecka 37. När jag berättade om besöket på kvinnokliniken så frågade hon mig om han kännt på livmodertappen och då frade jag hur han gör det. Det gör man genom en gynekologisk undersökning, men det hade han inte gjort och jag märkte på henne att hon tyckte det var konstigt att han inte gjort det. Hon antecknade i min journal oh sen var allt klart.


Magen när jag gått ner 5 kg, 23 oktober.


Magen 25 februari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0