Lång dag

Igår var vi tillbaka på barnakuten. Vi hade tid för återbesök kl 10. Vi kom in för inskrivning 10.20 och blev sen visade till ett rum. 11 kom de in och meddelade att en ambulans var på ingång och att vi skulle få vänta. 12 kom de in och ville att jag skulle värma hennes handrygg med en värmepåse. Jag matade henne samtidigt som jag värmde handen och sen kom de in igen för att ta blodprov. Hon var mest förbannad igår när de höll på. När de var "färdiga" så lät de nålen sitta kvar och lindande in handen om labbet behövde mer blod. De kom tillbaka efter en stund och ville ha mer blod och det ville inte riktigt rinna till. De fick lite blod till men sen ville de inte fortsätta eftersom de fick trycka och ha sig för att få ut något.

När klockan var 13.30 kom läkaren in och sa att jag kunde gå så skulle hon ringa när proverna var klara. hon skickade in en sköterska som skulle ta nålen. Sköterskan hade med sig ytterligare ett rör som hon skulle försöka få blod i när nålen drogs. Det sipprade en del så röret blev nästan fyllt.

17.30 ringde läkaren och meddelade att proverna såg bra ut. Hon väntade bara på koagulerings provet och har hon inte ringt till idag så är de proverna också bra.

När kl


Kommentarer
Postat av: mamma

Stackars mormors tös ,men är glad att dom kollar upp det ,:-) pusss puss

2012-06-09 @ 14:38:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0