Barnakuten

Igår var vi på BVC för att väga och mäta. 3745g väger hon och har gått upp ca 200g sen vi vägde sist. Vi kollade naveln och det kommer fortfarande lite färskt blod. BVC sköterskan ville höra med barnläkaren vad hon tyckte om det eftersom det var 1,5 vecka sen stumpen trillade av. Läkaren visste inte så hon ringde barnjouren som tyckte att vi kunde komma in och kolla det. Vi skulle inte oroa oss men det var lika bra att kolla upp det. Så vi körde in till barnakuten med remissen från vår BVC sköterska.

På barnakuten var det lugnt de hade inte så mycket att göra. Vi blev inskrivna och visade till ett rum. Läkaren förklarade att det finns en medicin som hjälper naveln att läka men att det skulle tas tester först. In kom 3 sköterskor som skulle ta blodprov..... På så små är det svårt att ta blodprov så de tas i handryggen......för det gör ju inte ont+ att de håller fast och böjer handen. Amelija var jätte ledsen och jag fick hålla hennes ben och en sköterska gav henne glykos och nappen. Det tog säkert 10 min för mot slutet ville det inte rinna till som det skulle.

När klockan var 19.30 så kom en sköterska in och skulle ta nya prover....vilket vi inte visste. Läkaren kom in och förklarade att de prover vi tagit tidigare hade inte gått att analysera.... Det är tydligen så ibland att under tiden blodet skickas till labbet så hinner det bli dåligt så det inte går att analysera.... Jag är skeptisk till det för jag tror de glömde bort hennes prover när det var personalskifte, för när Koko var o fråga hur lång tid det skulle ta så var hennes journal borta...

Vilket fall som helst så tog de bara ett nytt stickprov i hälen för att kolla HB värdet innan vi fick åka hem och det var jätte bra. Idag ska vi dit igen för att ta nya prover som ska analyseras.... Vilket inte känns bra alls för min del för jag var på väg att gråta igår när jag såg henne gråta med tårar rinnande. Hon var så ledsen och rent utslagen i flera timmar efteråt. Hoppas på det bästa.


Kommentarer
Postat av: mamma

sändet 100000 pussa o kramar till Amelija och lika många till hennes föräldrar

puss kram

2012-06-08 @ 08:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0