När jag var i vecka 10+5 dagar

Detta skrev jag när jag var i vecka 10+5dagar.

Ja idag är jag 10 fullgångna veckor och 5 dagar. Det har varit tufft de senaste 4,5 veckorna och jag är sjukskriven fram till 26/10, förhoppningsvis ska jag kunna jobba efter det.

Jag har mått fruktansvärt och inte fått behålla någon mat eller dryck. Jag fick tabletter utskrivna mot illamåendet och kräkningarna och de hjälpte i ca 1 vecka. Men de har som biverkning illamående och kräkningar och det var just det som kom tillbaka efter 1 vecka av användandet av tabletterna. Jag ska inte säga att jag mådde prima när jag åt tabletterna, utan jag var illamående ändå men jag fick iallafall behålla mat och dryck.


När jag blev sjukskriven så bokade läkaren in en tid till mig för akupunktur hos en av sjukgymnasterna. Jag var där första gången förra tisdagen och när jag var där kändes det helt okey. Det gjorde inte ont och det var inte obehagligt, jag tycker bara det är skönt att jag kanske får prova något som kanske hjälper mig. Senare på eftermiddagen när jag varit på akupunktur så hade jag ont i huvudet och precis ovanför ögonbrynen och var ganska utslagen. Sen kom maten upp och allt var som vanligt igen.

Andra gången jag var där var förra torsdagen och då var det samma sak, jag var inte lika utslagen men aningen trött och maten kom upp. Sen mådde jag krassligt hela helgen.

I måndags var jag där igen och denna gången utökade hon och la till 3 nålar. En vanlig session varar ca 30 min, men eftersom jag reagerar som jag gör så räcker 15 min för mig. När jag varit där i måndags så kräktes jag i bilen på väg hem och sen lyckades jag hålla mig ända till min man kom hem från jobbet på kvällen... Tror att det är honom jag är allergisk mot ;)

När jag testade mig och det visade sig att jag var gravid så vägde jag 62kg, nu väger jag 57,7kg. Jag gick ner till 57kg då jag kräktes som mest och sen när jag var hos barnmorksna hade jag gått upp till 58,7kg, men nu har jag gått ner till 57,7kg. Det känns inte så himla roligt, men det finns inget att göra åt saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0