Ingen halsfluss men...

Igår fick jag nog av mitt halsont och feber, så jag begav mig mot Granen(jourcentral), kom in och där var hur mycket folk som helst, mer än vad det brukade vara på Ahlmansgatan...

Kom till receptionen snabbt och där tog hon tempen på mig som visade 36,8 grader och kollade i halsen med ficklampa. Hon bad en kollega att ta ett halsprov på mig direkt så jag skulle slippa sitta och vänta om det inte var ngt, om det sen visade att jag hade halsfluss så hade jag fått sitta och vänta på en läkare. Tur i oturen var det inte halsfluss, hade hoppats på att det skulle vara det så jag kunde få ngt som skulle ta bort smärtan och febern, men icke.

Körde sen hem och la mig i soffan, tog tempen och då visade den 37,8 grader... Panodilen hade antagligen slutat verka vid detta laget, så därför höjdes temperaturen lite till.... Senare somnade jag i soffan och när Koko väckte mig för jag skulle lägga mig i sängen, så var jag rent genomsvettig, asså det är det värsta jag vet, det är så äckligt!



http://data.bloggplatsen.se/bild/filnamn-1883537262066592997a9ca3ad7202da4a92ce94286bc.jpg/version-142d9a9902779ac0b40a7e355cbae5ea/



Kommentarer
Postat av: Maria - a.k.a Mawiia

så snälla var de inte i receptionen när jag var där i fredags. jag fick snällt vänta.

2010-09-30 @ 00:03:51
URL: http://mawiias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0