Ängelholm eller Hässleholm?

Då är jag hemkommen från Hässleholm igen. Skrev i ett tidigare inlägg att det var i Ängelholm, men det är fel. Holm som holm kan man tycka :P

Vi hade det väldigt trevligt, trots min förkylning.


Vi med hotellet i bakgrunden.

Vi kom fram till Hässleholm i torsdags runt 15.00. Sen satte vi bara upp skakerna på hotellrummen och begav oss ut i "stan", räknas tydligen som en stad trots att det ser ut som en by. Jag hittade lite kläder som jag köpte.


Skjortklänning från H&M, köpte även en svart.

Var sugen på att köpa denna oxå, men jag skippade det.

Köpte ett linne inne på Vero Moda, tanktop typ som är av en längre modell.

När vi hade varit i stan så bestämde vi oss för att äta vår 4 rätters middag vid 18.30 och meddelade receptionen det. Sen gick vi upp och tog en fördrink och gjorde oss i ordning.


Mamma och jag


Moster, Mormor & Mamma


Jag och det fint dukade bordet.


Sällskapet

Efter fotograferandet så kom maten in. Det var en sån middag som man inte blir mätt på ni vet, eller jag blir inte mätt iaf. Jag äter långt mer än det som serverades. Ska det vara fint, så ska det.


Förätt: Laxtartar


Oxfilé med potatispure, majrova & rödvinssås.


Ostbricka


Chokladmousse med karamelliserad mandel.

Detta var då middagen som ingick. Det var mer mousse än resten av rätterna.

När vi ätit så gick vi på bio och såg It's complicated. De har 3 salonger i Hässleholm(Kulturhuset) och vi satt i den mellanstora salongen, det var endast vi som var på bion haha Så vi kunde sitta med benen på sättet framför(utan skor såklart!). Det var lyxigt =)

Igår startade dagen med en frukostbuffé och sen begav vi oss till HälsoOasen.


Duscharna och sittbadkaren.

Innan vi skulle hoppa i badet i utespa så skulle vi duscha.

Bikini, handduk & Foppatofflor ut till badet.




Bad i utespa.

Det var väldigt mysigt att ligga där ute, men vattnet kunde varit lite varmare. Det var 38 grader, men jag älskar varmt varmt varmt. Först var det 15 min med bubblor och sen var 10 min utan. Det var väldigt mysigt, för det började snöa när vi satt där ute och sen slutade det inte =)



Sen var det in för att få rygg- och nackmassage. Vi var uppdelade 2 och 2 så när vi var klara med massagen så fick vi ansiktsrengöring och fotinpackning med fotmassage.





Innan vi for hemåt så åkte vi inom Hässleholm igen då min moster skulle handla en sak och då passade vi på att äta lunch med, det blev bakad potatis på Graffitti.


Onyttiga jag tog enbart med smör, mmmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0