Halsfluss



Det är kul NÄSTAN jämt. Började känna mig kass igår, hade frossa på kvällen. Låg i ett varmt bad, som jag i vanliga fall brukar svettas i, men jag låg och frös och det kändes som om jag låg i en isvak. Efter badet la jag mig i sängen, men ett tjockt täcke och en tjock filt. Låg med hög feber hela natten och svettades som ett djur. Vaknade ca 1 gång i timmen och mådde skit.

Öppnade på jobb idag 6.15 och gick därifrån 10.00, fick en tid på vårdcentralen 10.30. De trodde inte att halsprovet skulle visa något eftersom jag började känna mig kass igår och det brukar behövas någon dag. Men tydligen hade provet visat positivt direkt. Så det är skönt, ska käka pencillin i 10 dagar 3 gånger om dagen, det enda dåliga är att jg får sån jävla knip i magen av tabletterna...



Rent öm och blå på fingerna där de tog stickprov.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0