Utslag/blåsor

Jag vet i fan vad jag fått för utslag/blåsor, men det kliar som in i helskotta. Det började i söndags med att jag hade 4 utslag/blåsor på min pekfinger(undersidan), när jag börjde fingern stacks det och jag var svullen. På kvällen när jag kom hem så hade jag fullt på mina vader. Vaknade på natten till måndagen att det kliade som in i bomben. Så jag satt uppe från 3-4 och glodde som ett fån.

Jag satte klockan för jag ville träffa en distriktsköterska och fråga vad det var, så jag vakande 8 och ringde vårdventralen. Det tutade upptaget i säkert 20 min, sen kom jag fram och då ber de mig ringa igen, pga långa köer(blä!). Jag ringde och ringde och ringde, sen kom jag fram och fick vänta i kö, jag var på plats 14! Det tog ca 20 min att komma fram för att prata med en sköterska, de hade dock inga tider igår så jag fick en tid idag 8.45.

Jag hade så ont i mina händer, eftersom jag har blåsor på undersidan av händerna. Så jag körde förbi min mamma på hennes jobb och frågade om jag kunde höra med deras skolsköterska vad hon trodde. Skolsköterskan tyckte att det såg ut som allergi(hade då inte lika mycket blåsor som nu). Fick en allergitablett för att se hur kroppen reagerade och för att klådan skulle minska, men den hjälpte inte. Hon sa även till mig att om det blev värre så skulle jag åka till ahlmansgatan(jourcentral).

Jag körde efter det hem till min examenspartner för att skriva och när jag var där så kände jag mig konstig runt läpparna och i munnen. Kände hur jag fick utbuktningar i läpparna.

När Koko slutat jobb, körde jag hem honom och sen körde jag till Ahlmansgatan eftersom jag var rädd att jag kanske skulle svullna upp i halsen under natten. Där satt jag i ca 1 timme och kom sen in till en läkare som tyckte att det såg ut som höstblåsor/"hand, foot and mouth disease", men att det var konstigt eftersom jag hade blåsor på största delen av kroppen och inte bara i munnen och på händer och fötter. Hon sa iaf att det var ett virus och att det enda jag kunde göra var att använda mig av kortisonsalva som lindrar klådan.

Så jag gick till apoteket och köpte salva, som hjälpte sådär. Händerna kliade ändå.

Idag gick jag till distriktsköterskan som även läkaren på Ahlmansgatan tyckte att jag skulle göra. Hon tyckte det såg ut som ett virus eftersom jag var förkyld förra veckan, men hon ville att en läkare skulle titta på det, hon trodde att jag skulle behöva äta nån medicin. Läkaren kom och han såg lika frågvis ut. Det såg ut som nässelutslag, men ändå inte. Det såg ut som höstblåsor, men ändå inte. Så jag blev ivägskickat att ta ett blodprov som ska analyseras på MAS. Fick även en tablett mot klådan, en annan sort än den jag fick hos skolsköterskan. Den har väl verkat sådär tycker jag.

Har väldigt ont i händerna och har svårt att böja fingrarna. Frågan är hur det ska gå och jobba på torsdag, eftersom jag ska ner o gräva med fingrarna i kassan.


Jag har försökt att fånga blåsorna på bild, men det blir inte bra, ska göra ngr försök till efter jag laddat min kamera.

Kommentarer
Postat av: Maria - a.k.a Mawiia

men din stackare! så jobbigt det måste vara :(

2009-10-27 @ 15:08:57
URL: http://mawiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0