Inte handla

Blev inget handlande idag, utan det får bli imorgon. Jag pakaterade min hand istället.

Idag skulle jag koka nudelsoppa och när den var klar så skulle jag ta ut nudlarna med en spaghetti slev innan jag hällde över vätskan i skålen. Med det är en kanal i spaghetti sleven och där rann det kokheta vattnet nerför min arm. Har gjort samma sak tidigare och inte lärt mig, men denna gången gick det illa.


Så här såg det ut efter ca 30 minuters svalkande med en kall, blöt handduk.


Så här såg den ut för 30 min sedan när blåsorna vätskefyllts.


Inpackad


Var på apoteket och handlade någon sorts väv som är fettig för att inte fastna i blåsorna och dra upp dem, sen 2 kompresser ovanpå. Fick en för liten storlek så måste köpa ny imorgon...

Var tvungen att koka sax och pincett innan jag la på den fettiga väven.

Kommentarer
Postat av: mamma

Ajajajaj detsåg inte bra ut,se till så inte båsorna spricker. Kram

2009-10-13 @ 21:28:32
Postat av: Anonym

OMG fia.. Ser ut till att göra as ont :(

2009-10-14 @ 08:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0