Bilda facebook-klubb

Alla vi som hatar Ahlmansgatan!

Jag jobbade egentligen 12-16 idag men bytte med en som slutade 15, det kändes skönt eftersom jag knappt kunde hålla ögonen öppna som de ömmade. När jag slutade bad jag mamma att ringa sjukvårdsupplysningen och höra om de tyckte att jag skulle åka till ahlmansgatan. Känns onödigt att betala 300kr så kan de inte göra ett skit åt saken.

Hon tyckte absolut att jag skulle åka in eftersom jag varit kass så länge.


Jag åker dit, skriver i papperna, alla symptomer tyder på influensan märker jag när jag läser mina symptomer, men kan även vara bihållsinflammation.
När sitter vid inskrivningen så tittar sköterskan i papperna, och jag säger då att ja jag vet att det är symptomer på influensan, men att jag blev rekommenderad att åka hit eftersom jag haft ont runt ögonen sen tisdag eller vad det var. Men även att jag varit genomförkyld i snart 3 veckor. Men det skulle jag veta att dte är jag inte ensam om, det finns många andra som oxå varit dåliga. Jag skiter väl i om hela j-la Sverige mår dåligt, mina ögon ömmar så jag knappt kan öppna dem under nätterna, gör något åt saken för helvete!

Muskelvärk får man under influensan meddelade hon och den kan sätta sig var som helst, den har satt sig i ögonen på mig, normalt?!

Så frågade hon om jag tagit någon alvedon eller ipren, jag svarade nej. Nä okey då ger vi dig 2 panodil så kan du sitta i väntrummet under tiden de verkar, så kan du snacka med en sköterska sen och se vad som ska göras. Sen bad hon mig att sätta mig i väntrummet medan en annan sköterska hämtade tabletterna.Jag reste mig från stolen, öppnade dörren mot väntrumet, satte väskan på axeln och marscherade ut i kylan mot bilen. Värktabletter kan jag för helvete ta hemma själv, ser jag ut att åka o sitta på ahlmansgatan för att hon ska ge mig 2 panodil. Jag har för helvete egna j-la painkillers hemma. Men jag kan meddela att det hjälpte inte, ögonen är ömma ändå...


Sorry för ett aggresivt inlägg men för helvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0