Krock

Ja idag när jag var på väg mot träffen med Näktergalen så hände en trafikolycka/krock. Vi kör på en 70km väg och det är köigt och bilen framför mig bromsar helt plöstligt och jag gör då detsamma, men märker att jag glider på det våta underlaget och är på väg rakt in i honom/henne och svänger mitt i bromsandet utåt och missar bilen. 5 sec efter jag bromsat hör jag en krasch bakom mig och hinner bara tänka "shit hela bilen är förstörd", fast han inte rörde vid mig. Bilen bakom mig missade mig med 5cm. Den tredje bilen körde rakt in i bilen bakom mig. Hela hans motorhuv var tillknycklad och kunde inte stängas. Så han fick bogseras bort.

Precis när det hänt så rycker mannen med den tredje bilen upp min bildörr och skriker
Mannan 3:e bilen: - Va fan sysslar du med!!!
Jag: - Bilen framför mig bromsade så jag var oxå tvungen att bromsa!

3:e bilen: - Men om hon skulle blivit påkörd, då skulle väl hon fått betala för båda våra skador?
2:a bilen: - Nä eftersom det är vi som ska hålla rätt avstånd
3:e bilen: - Jaha! Då skulle du kommit undan oavsett! (säger han till mig)

Om jag inte skulle bromsat skulle jag kört rakt in i bilen framför mig och skulle totalkvaddat min bil, jävla kålhuve!

Kommentarer
Postat av: Maria

jag säger bara; människor som inte kan bete sig som folk...

2008-11-04 @ 22:14:32
URL: http://mawiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0