Falskt brandlarm

Igår när jag var och dokumenterade på min mammas jobb, så under vilan med barnen så gick brandlarmet.

När något sådant händer så får man inte sätta på barnen varken skor eller kläder.

Personalen blev galna, för de trodde att det var en brandövning, men de gjorde det de är tillsagda att göra. Så ut med alla yrvakna barn i endast strumpor, en kille hade varken byxor eller strumpor(men de tog med ett par skor han fick ta på sig.

Om det är brandövning så får man inte gå in på föskolan igen förrän man fått order av chefen att göra det. En i personalen ringde till dem som brukar besluta om brandövningarna, men de sa att det inte var någon brandövning(de har sagt att de inte ska ha brandövningar då barnen vilar). Så av någon anledning hade brandlarmet gått igång av någon orsak, ingen brand och ingen rök. Skumt, det är en gammal villa så man vet aldrig om det spökar ;) hehe Jag har till och med gått på förskolan.

Kommentarer
Postat av: grodan

HA ang brandlarm,kan jag upplysa att idag torsdag

gick det igen. konstigt??? jaNu måste det utredas

innan vi sliter av oss håret

2008-11-27 @ 16:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0