Mangopuré och kalops

Dagarna flyter förbi och jag glömmer blogga...
 
För några veckor sedan så började Amelija att vända på sig och gör det i tid och otid. Lägger jag henne i babygymmet så snurrar hon runt till mage och blir efter en stund skitförförbannad för att det är jobbigt, vänder jag då tillbaka henne på rygg så blir hon förbannad för det haha
 
Jag började ge henne burkmat för 5-6månaders för 2 dagar sedan, vi började med kalops och det tyckte hon om, jag tyckte oxå den var ganska god om det varit lite saltat haha Men bebisar ska inte ha salt i maten, pga njurar som inte klarar av det ännu =)
Jag har gett henne smakportioner från att hon var 3mån3veckor ungefär, det tog några skedar innan hon fattade hur man svalde mat, hon var ju bara van vid flaskan och sög på maten till hon fattade att man skulle svälja =) Majs och potatispuré har varit en favorit, även hos mig haha Det smakar precis som majskolvar =)
 
Fruktpuréer är hon inte särskilt förtjust i, vilket är bra på sätt och vis. De är ganska sura och sliskiga i smaken...
 
Igår fick Amelija sin andra vaccination och det gick bra, hon var såklart ledsen men det var en kort stund. Idag har hon feber och är gnällig, men så kan det bli av vaccinationen. Hon sov väldigt dåligt inatt med och var gnällig, vaknade vid 3.50 och var vaken till 6.00 imorse, skitkul! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0