Sockerbelastning

Ligger just nu helt utslagen i sängen. Imorse var jag och gjorde sockerbelastningen, vilket innebär att man dricker ett mellanstort glas med en sockerlösning som är extremt söt. Det gick ner med lite citron men inget jag skulle välja att dricka frivilligt. Detta för att kolla om man har graviditetsdiabetes. Var där 8.00 och skulle suttit där till 10.00, men 8,25 så kom sockerlösningen upp igen och då fick vi avbryta. Har varit kass i magen i natt och imorse innan jag stack dit kräktes jag. Sen kräktes sockerlösningen upp och en gång till på jobb, så jag åkte hem och la mig. Mår pecka har ont i huvudet, illamående och konstig i magen. Hoppas det är magsjuka och inte samma skit som innan. Kan även bero på att jag fastat sen 00.00 och jag brukar behöva äta en macka direkt när jag vaknar. Vi var beredda på att jag inte skulle kunna genomföra det pga mitt illamående.

Imorgon ska sockerbelastningen göras om fast då ska jag äta en rejäl frukost 8.00 med vitt bröd, juice och massa annat som kommer upp i samma sockermängd som sockerlösningen. Det är inte lika säkert men det alternativ som förhoppningsvis fungerar. Ska nog laga våfflor med sylt, det borde vara sött nog.

Nu ska jag fortsätta att vila mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0