Flicka eller Pojke?

Idag var det äntligen dags för rutin ultraljudet. Idag 14.30 var vi på KK i Malmö för att få reda på att allt står rätt till med bebisen.

Vi kom lite sent så Koko fick vänta där uppe om de skulle kalla in oss och jag fick gå ner en våning och anmäla mig/oss. Såklart kallade hon in oss när jag var där nere haha men det var tydligen precis innan jag kom tillbaka.

Vi kom in i det nedsläckta rummet och jag fick lägga mig på britsen och sen började hon ultraljuda. Allt var där det skulle, hjärna, hjärta, ryggrad, armar och ben. Hon mätte bebisen och ändrade min beräknade förlossning med 3 dagar. Så imorgon är jag 19 fullgångna veckor, nu är det tisdagar som gäller innan var det torsdagar.

När vi nästan var klara så frågade Koko om vi kunde få reda på vad det är för kön på bebisen. Så svarade barnmorskan att det kan man om man vill och frågar om det. Då säger Koko; ja det vill vi, får vi det hahah Hon började kolla efter och sa att 2 streck som fanns där tyder på att det är en flicka, de strecken brukar innebära att det är en flicka, men man kan aldrig vara helt säker förrän bebisen kommit =) De enda som trott att det är en flicka är Koko och min pappa alla andra har sagt att det är en pojke. När vi fått reda på könet så säger Koko, ja då kan vi börja köpa rosa kläder då haha. Då säger barnmorskan att ni får köpa vad ni vill, men under alla mina år på förlossningen så har jag aldrig hört en bebis gråta över vad de har haft på sig hahaha


Nu är jag lugn och det känns bra att allt ser ut att vara som det ska. Halva vägen kvar nu bara haha


Vecka 18+6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0