Kväll...

Då var tisdagen slut då. Tiden går fort när man har roligt.

Idag har jag hunnit med mycket. Jag har varit och skrivit på mitt examensarbete. När jag satte mig i bilen i morse så stank det Ćevapi, eftersom vi käkade det igår på vägen hem hehe.

Jag har hunnit jobba 3½ timme minsann och där hann jag träffa på en sur liten man haha
Bilagorna till kvällstidningarna får INTE säljas separat eller med en annan tidning än den som den är ämnad för (kvällstidningarnas regler). Varje enskild butik väljer själv om de vill följa de reglerna tydligen, fast egentligen inte. Butiken jag arbetar i följer det i alla fall. Detta har gällt i flera år, men inte förrän nu det senaste året har de blivit riktigt STRIKTA med det, efter klagomål från kvällstidningarna gissar jag.

Jag: Jag kan tyvärr inte sälja denna utan aftonbladet.
Liten man: Nähä o varför det?
Jag: Det är kvällstidningarnas regler.
Liten man: Det har jag kunnat göra tidigare.
Jag: Tyvärr får jag inte det, det är deras regler.
Liten man: Alla andra säljer dem.
Jag: Det är upp till dem om de inte vill följa deras regler.
Liten man: Då ska vi kanske börja handla i en annan butik.
Jag: Det är upp till er, men jag kan inte sälja den utan aftonbladet.

Kan anses vara en skitsak, men men. Saker jag stör mig på är om han verkligen trodde att jag skulle säga: Snälla snälla handla inte i en annan butik, du får lov att köpa bilagan(!) Om man har samma problem varje gång man jobbar om dessa JÄVLA bilagor så tröttnar man. De hotar jämt med samma sak, men ändå ser man dem komma dagen efter och handla.


Ge för helvete inte ett ultimatum om du inte tänker hålla det!

 

 

 

 

Tack och god natt! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0