Telefonförsäljare (Telephone salesman/woman)


Ja vad ska man säga, antingen älskar man dem eller så hatar man dem. Min kusin säljer jultidningar varje år och min tradition är att köpa en dassbok. I den boken jag köpte förra året(2007) så fanns det med tips på hur man blir av med telefonförsäljare. Jag har min personliga favorit som jag vill dela med mig av :) haha
(((Yeah well, either you love them or you don't. I buy magazine's of by cousin every year around christmas, and my tradition is to buy something called toilet book. They wrote some tips of how you get rid och a telephone salesman/woman. I have my personal favorite and i wanna share it with you :) haha)))

Säg till telefonförsäljaren:
- Tyvärr, jag kan inte prata just nu, men kan inte jag få ditt hemnummer så kan jag ringa när jag har bättre tid.
När dom lite besvärat svara att de inte kan ge ut sitt hem-nummer så säg,
- Jag förstår, jag förstår du vill inte att främlingar ringer hem till dig! Nu vet du hur jag känner det.

Tell the salesperson:
- Sorry, i can't talk right now, but can't I get your home number, and when i find the time I'll call you.
When they tell you that they can't give you their home number, then say,
- I see, I understand that you don't want strangers to call you at home! Now you see how i feel about it.


Hahah Nice ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0